KONYAALTI SAHİLİ'NDE BÜYÜK DENETİM

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Konyaaltı Sahili’nde Kıyı Kanunu’na ve Konyaaltı Sahili Alan Yönetimi Usul Esasları Yönetmeliği’ne aykırı olarak kendi alanı dışına taşan işletmelerin halkın plajı kullanımını kısıtlayıcı uygulamalarına karşı denetleme yaptı.…

Haber Ajansı

Halkın sahilden rahatça faydalanmasına engel teşkil eden ihlaller tespit edilerek, ihtar verildi

İşgale geçit yok Antalya Büyükşehir Belediyesi, Konyaaltı Sahili’nde Kıyı Kanunu’na ve Konyaaltı Sahili Alan Yönetimi Usul Esasları Yönetmeliği’ne aykırı olarak kendi alanı dışına taşan işletmelerin halkın plajı kullanımını kısıtlayıcı uygulamalarına karşı denetleme yaptı. Kanun ve yönetmeliğine uymayan işletmeler uyarılarak, ihtar verildi. Büyükşehir Belediyesi, halkın Antalya sahillerinden en sağlıklı şekilde istifade etmesi için denetimlerini kararlılıkla sürdürüyor. Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen yoğun şikayet ve talepler doğrultusunda Konyaaltı Sahili’nde Kıyı Kanunu ve Konyaaltı Sahili Alan Yönetimi Usul Esasları Yönetmeliği’ne göre halkın kullanımını kısıtlayıcı uygulamalar yapan işletmeleri denetledi. Büyükşehir Belediyesi’nin alan yönetimi komisyonunu oluşturan ilgili daire başkanlıklarının teknik temsilcileri, zabıtadan oluşan ekip, sahil işgallerine yönelik tespitlerde bulundu. Kanun ve yönetmeliklere uymayan işletmelere, aykırılıkları kaldırmaları için 3 günlük ihtar verildi. DENETİMLER YÖNETMELİKTE VAR Halkın Konyaaltı Sahili’nden en iyi şekilde faydalanabilmesi için, Kıyı Kanunu’na aykırılık teşkil eden imalatlara ve kendi alanı dışına taşmış işletmelere yönelik genel bir denetim gerçekleştirdiklerini ifade eden Büyükşehir Belediyesi Kıyı Yapıları Şube Müdürü Dr. Nilgün Şeber Kahraman, “2018 yılı Şubat ayında oluşturulan Konyaaltı Sahili Alan Yönetimi Usul Esasları Yönetmeliği’ne göre bir takım denetimleri yapmamız gerekiyor. Aynı zamanda Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak Milli Emlak’ın da kiracısı ve uygulayıcısı durumundayız. Kıyı Kanunu’na göre sahili vatandaşların en iyi şekilde kullanmasını, kamunun bütün alandan yararlanmasını sağlayacak şekilde bir takım işgal ve ihlal durumlarına müdahale ediyoruz” diye konuştu. HALKTAN ÇOK ŞİKAYET VAR Sahildeki kısıtlayıcı uygulamalar yüzünden vatandaşlardan çok fazla şikayet ve talep geldiğini kaydeden Dr. Nilgün Şeber Kahraman, “Gelen şikayetler ve talepler doğrultusunda böyle bir denetim gerçekleştiriyoruz. Halktan rahatça denize giremiyoruz, yürüyemiyoruz şeklinde çok fazla şikayet var. Kıyı Kanunu’na ve yönetmeliğe aykırı olan localar, sınır elemanları ve vatandaşın kullanımına açık kamu yollarında ihlaller var. Kamuya açık bank alanına masa sandalye konulmuş. Hepsi bir sınır elemanı kabul ediliyor. Yürüyüş yolu, şezlong ve şemsiye bu üç unsur dışında sahilde yasal olarak bulundurulabilecek başka bir malzeme yok. Alan Yönetimi olarak bu alanın korunması ve sürdürülebilir kalmasından sorumluyuz” dedi. Kahraman, aykırılıkların sahildeki Mavi Bayrak kriterlerini de etkilediğini ve tehlikeye soktuğunun altını çizdi. 3 GÜNLÜK İHTAR VERİLDİ Özellikle pandemi sürecinde vatandaşların sahili geniş ve rahat şekilde kullanmasını istediklerini vurgulayan Kahraman, “Bütün derdimiz budur. İşletmelerin de varlıklarını bu alanda daha uzun süre sürdürebilmesi için sağlamak için denetim gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız bu uygulamalar bu alanın geleceği için. Tespit edilen işgal ve aykırılıkları düzeltmeleri için işletmelere 3 günlük ihtar verildi Salı günü uygulanmadığı taktirde Belediye eliyle bütün işgallerin önüne geçilecek. Büyükşehir Belediyesi olarak kamuya açık alanlarda vatandaşın hakkını koruyoruz. Görevlerimizi yerine getiriyoruz” ifadelerini kullandı.